BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, October 3, 2009

PerKheMahan KRS..Kuala Kangsar


aku ngan fazril a.k.a kecik



salam....lame x update blog aku ni..hehehe..rsenyer dh hilang kejap keinginan untuk update setelah blog ni dihasilkan..xpe la...aku nk coretkan sedikit tentang pengalaman aku baru2 ni..

29 september - 2 oktober aku melibatkan diri dalam perkhemahan KRS bersama rakan sekelas selama 4 hari 3 malam...
sepatutnya camping ni dh lame jalan...tp tertangguh sbb masalah si kerbau pendek tu..hehe(H1N1)..xpe la..nk buat mcm ne..kne redha jelah..

perjalanan ke kuala kangsar tu agak menarik perhatian aku sbb aku x pnh pun ke sane..so pengalaman untuk berada di sane aku nk gunekan sebaiknye..hehe

camping kali ni adalah camping unit beruniform yang pertama aku sepanjang tinggal kt maktab ni..lagipun mmg sem 4 ni la yg ada unit beruniform..sem lain mmg xde..1 menda dh lepas..hehehe..akan datang byk lagi kne tempuh..insyaAllah

sepanjang camping tu..aku rse sumenye ok..even ada skit masalah..tapi adatlah org bercamping..nk2 plak budak kelas aku sumenye laki..hehe..kami dh mcm askar dalam hutan..khemah kami pn dh mcm askar..maktab lain sume gune khemah yg kecik2...dtg kami..peh...khemah yg bleh muat sampai 10 org tu kami pasang..mmg terbaik lah..

pengalaman berkawad pun aku rse pengalaman yang agak seronok..1st time buat kawad formasi..even simple..tetapi mndapat pujian..hehe..alhamdulillah...lega...tuhan bgi rezeki ipba dapat johan kawad...terima kasih kepada wady yg byk ajar kami sume..dari kayu bleh jugak kawad skit2..

so...kesimpulannye aku berpuas hati dengan camping kali ni..dan skrg aku dh menyandang pangkat leftenan muda KRS...hehehe..satu paku dh ni..nnt tambah paku sendiri..

lupe nk cter...akhirnye impian aku utk merase laksa kuale ngan cendol pulut kuale akhirnye tercapai...hari akhir tu b4 kami balik kami ada singgah kat kedai makan..tempat tu ada jeti untuk bot penambang..xtau lak aku perak ada pakai bot penambang..hehe..pe2 pun lakse tu mmg A la..aku sapu 2 pinggan..dgn alasan nnt susah dh nk rse..hehehe..wassalam..

0 comments: